SZPILKA, KOTURN, A MOŻE SŁUPEK?

    No właśnie czym się różnią i co wybrać? Na rynku obuwniczym jest wiele rodzajów butów na obcasie. 
Jednakże niejednokrotnie zastanawiamy jaka jest różnica między koturnem, szpilką,a słupkiem. 
W dzisiejszym poście postaram się rozwiać te wątpliwości. 

1. Zacznę od szpilek, bo wydaje mi się, że tu nie ma za bardzo co wyjaśniać... Szpilka to po prostu szpilka. Cieniutka przy fleku i coraz grubsza (jednak nieznacznie) przy pięcie . Tak własnie opisałabym ten rodzaj obcasa. Według mnie każda kobieta powinna mieć w swojej szafie parę klasycznych szpilek, bo dodają one kobiecości, wysmuklają nogę i po prostu ślicznie wyglądają.




2. Teraz troszkę o słupku. Ten obcas porównałabym troszkę do zapałki (tyle, że nie ma łepka z siarką :P )- jest prosty i takiej samej szerokości zarówno 
na dole, po środku, jak i bezpośrednio pod piętą. Buty na takim obcasie na pewno są troszkę stabilniejsze od szpilek, ale nie są już tak efektowne 
jak ich "koleżanki".




3.Trzeci typ, to po prostu szeroki obcas. Ja nazywam go nie wiem dlaczego - "kopytkiem". Jest najszerszy przy fleku i nieco węższy tuż pod piętą. 
Buty na takim obcasie zdają się być bardzo masywne i wielu osobą się one nie podobają. Ja jednak posiadam owe "kopytka" i jestem z nich bardzo zadowolona. Na stopie nie wydają się, aż takie ciężkie, a są na prawdę wygodne i stabilne. Jeśli chodzi o ten rodzaj obcasa, to myślę, 
iż to czy się podobają, czy też nie jest po prostu kwestią gustu :)




4.Na koniec zostawiłam popularne koturny. W przeciwieństwie do szpilek, słupków i szerokich obcasów, koturny są połączone z platformą.
Według mnie to właśnie ten typ obcasa jest najwygodniejszy i najbardziej stabilny. Jednak warto pamiętać, że owe buty muszą mieć dobrze wyprofilowany koturn, bo inaczej noga będzie się w nich chwiała, a tego żadna z nas by nie chciała.




Mam nadzieję, że udało mi się przybliżyć omawiany temat. Zatem dziewczyny teraz tylko trzeba iść na zakupy i wybrać buty na Waszym ulubionym obcasie. Ja osobiście jednak jestem zwolenniczką tych niezawodnych szpilek, które pasują na każdą okazję :) 
Aha..zapomniałabym, Panowie, a jeśli chodzi o Was teraz już czym różni się szpilka od koturny, czy koturna od słupka.  

Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te pierwsze szpilki mają przepiękny wzór, gdzie je kupiłaś. Bardzo chciałabym takie mieć, są przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam to kupiłam je u "Chińczyka" w mojej miejscowości. Sklep nazywał się IKU, ale niestety było to z 5/6 lat temu, więc obawiam się, że możesz już nie znaleźć tych butów :(

      Pozdrawiam ;)

      Usuń
  4. Jeśli o mnie chodzi to wolę buty na wysokim obcasie, mój mąż natomiast lubi eleganckie, rzadko kiedy chodzi w sportowych. W sumie dość podobne gusta mamy i pod tym względem się dobraliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Świetne szpilki sobie kupiłaś! Ja również planuję zrobić jakiś zakupy na lato, jeśli chodzi o szpilki i szukam tutaj Butymodne.pl co mają fajnego w ofercie. Niestety sklepów stacjonarnych nie wybieram, bo ceny tam mnie przerażają i dodatkowo mam troszkę daleko do większego miasta.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuje za komentarze i zachęcam do ich pozostawiania.
Na każde pytanie postaram się odpowiedzieć. :)
Zostawiajcie namiary na swoje blogi, a na pewno je odwiedzę ;*

NAJLEPSZE

Jesienna szaruga.

13 MECZ, 7 ZWYCIĘSTWO